Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kom til Koh Samui
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2009 09:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

her på øen findes der stadivæk ærlige folk læs lige denne historie

Hotel gardener returns wallet with Bt70,000
Written by Baupan Annada

A Thai hotel worker has returned to its owner a wallet he found at the Big Buddha temple on Samui recently. The wallet had about Bt70,000 in local and US currencies in it.

Supat Praman, 33, who works as gardener for The Fair House Hotel, said he was at the temple to make merit on his day-off when he found on the temple compound a brown wallet containing 15 US$100 bills, four Bt1,000 notes, and an American Express credit card.

The hotel worker immediately called 191, a police hotline, to report what he found. The police promptly told him to take the wallet to the civil service center at Ban Pai Laem located near the temple.

The police later returned the wallet to its owners, Russian couple Dimistree Ceedoro, 37, and Yooliya Ceedoro, 21. The two Russian tourists had earlier reported to the police that they lost their wallet on Jan. 10 while at the Big Buddha temple.

The Russian couple later sought Supat to thank him for his honesty.

Supat said he had never entertained the thought of keeping the money for himself, adding he was happy for the couple who got back what they lost.

kilde samuiexpress



..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2009 09:23



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Hvad med findeløn????????????

Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2009 17:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ruseren mente 500 ville værer nok

Shock :@

men det blev nu lavet om til 5000 :D




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2009 22:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Ja, det manglede da også bare.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-02-2009 07:28



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

synes nu at en findeløn på 10 % er ret og rimelig = 7000 B

ikke nok med at næsten alle russer er kriminelle, men at de også er nærige det viser jo bare hvilke folkefærd de er.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-02-2009 13:24



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
QM, nu tænke du dansk, men for en thaier er 5000 sgu mange penge.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-03-2009 07:29



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg har lige haft en ven fra Danmark med i Auytthaya historiske park, vi var inde og drikke en kop kaffe, og min ven lagde sin pung fra sig, med sygesikring, visa/dankort samt 3.500 Baht nogen Euro og lidt andre ting, vi blev kørt videre i Ayutthaya - så det ene tempel after det andet og spiste en let frokost...

Vi forlod Auytthaya - retning Bangkok - og vores chauffør ville lige holde tissepause, her opdager min ven at hun har mistet sin tegnebog...

Stor opstandelse - vi begynder at lede bilen igennem, chaufføren bevarer hovedet rimeligt koldt - ringer til Si (der har arrangeret turen) og siger til hende at vi står på hovedet efter "noget" i taxien - hun ringer til mig - og jeg forklarer at det "bare" er en pung...

Jeg forklarer min ven at den nok skal betragtes som tabt, Si forklarer min ven at den nok skal betragtes som tabt... Men vores chauffør er resolut - nix... nu kører vi tilbage (ca. 50 km) til Auytthaya - og går hele ruten (hvor det er sansynligt at den er) igennem - første stop, nej de har ikke set den - næste stop...

Chaaaaaiiiiii grabaoo farang chaaaaiiii - og øjeblikket efter er min ven udstyret med ALLE hendes penge, alle hendes papirer - hun trækker resolut 500 Baht op og vil give damen i kaffehuset en findeløn, men nej - nul - nix - do NOT do it... det var umuligt...

Tilbage til taxien - han får gåsehud og meget u-thaisk giver han min ven et kæmpeknus lige der på parkeringspladsen... Da turen er ovre vil min ven give chaufføren de 500 Baht som plaster på såret (han har kørt minimum 100 km mere end han "skulle" - men han slår sig i tøjret... han siger at han allerede HAR fået penge af Si, men vi bliver begge ved med at fortælle ham at pungen er så meget meget mere værd, og uden hans beslutsomhed ville den ikke være kommet tilbage...

Efter ca. 5 minutters palaver - accepterer han, jeg siger at jeg nok skal lade være med at fortælle det til Si :LOL :D :D :D



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2009 20:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Jeg har selv så mange eksempler på thailænderes ærlighed, mange flere end det modsatte.

Min far glemte sin mobilos i en taximeter. Chaufføren kom tilbage med den da han opdagede det. (Chiang Mai).

Kollega kom til bkk for første gang. Gudhjælpemig om han ikke glemte sin mappe med penge, pas og billetter i taxaen.
Chaufføren fandt så et visitkort med et telefonnummer på. Det var så heldigt at det var et telefonnummer til en anden thaitalende kollega. Og hele molevitten blev fluks returneret af chaufføren. (BKK)

Jeg fik en henvendelse af en thai dame i Phuket. Hun havde fundet en tegnebog og ville have hjælp til at levere den retur, men hun kunne ikke læse hvad der stod på engelsk på kortene i tegnebogen. Den tilhørte en russisk guide der boede på øen. Jeg ringede til hende og hun kom og hentede den.
Som tak inviterede hun mig ud at spise??? Jeg foreslog at hun istedet gav en findeløn til kvinden der fandt den. Det blev der ikke noget ud af.
Thai damen sagde: pyt med det. Tham dee dai dee. "Gør en god gerning og den kommer tilbage til dig".

Jeg glemte mit hundedyre Nikon kamera i en restaurant i Yasothon. Da jeg opdagede det og vendte tilbage blev jeg anråbt inden jeg overhovedet kom ind i restauranten: Dit kamera, dit kamera!!!







Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2009 07:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

rinpoche skrev:
Jeg har selv så mange eksempler på thailænderes ærlighed, mange flere end det modsatte.


ja det har du så sandelig ret i der er mange ærlige Thaier, men vi hører ikke så tit om dem, næ lad os få nogle røver historier de sælger godt

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2009 07:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

yindee skrev:
rinpoche skrev:
Jeg har selv så mange eksempler på thailænderes ærlighed, mange flere end det modsatte.


ja det har du så sandelig ret i der er mange ærlige Thaier, men vi hører ikke så tit om dem, næ lad os få nogle røver historier de sælger godt

..


Er det ikke sådan de fleste gange,ens positive oplevelser tænker man nok ikke så meget over,hvor de negative hændelser er nemmere at huske.......
Jeg har heldigvis osse mange flere positive oplevelser rundt fra hele verden end jeg har negative .....


Claus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
freja
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-12-2009 09:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej jeg påtænker at besøge Koh Samui, i nærmeste fremtid, vil lige høre er der noget jeg bare skal SE. (Det er kun ferie.)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-12-2009 09:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ja MIGgodag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-12-2009 09:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Er du en oplevelse, jeg bare MÅ se?((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-12-2009 09:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej freja

seriøst se her

http://www.yindee...uddha.html

http://www.yindee...rRock.html

http://www.yindee...arden.html

http://www.yindee...rfall.html


Velkommen til Lamai ,Koh Samui.
På Koh Samui er der så mange ting at fordrive tiden med, besøge nogle af vore turist attraktioner, besøg vores vidunderlige bounty strande for at slappe af, tag på trekking eller elefant tur i "junglen", Tag på en bådtur enten for at besøge en af de omkringliggende øer, eller fiske eller dykke. om aftenen er der rigeligt med natteliv hvis det er det man har lyst til, eller man kan besøge en af øens mange restauranter som tilbyder både lokal og internationale retter. Uanset hvordan du ønsker din ferie har Koh Samui det hele


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-12-2009 09:45



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
ja MIGgodag


Yindee Freja sagde ferie hun skal vel have noget afslapning og pænt at se på :P
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-12-2009 09:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
yindee skrev:
ja MIGgodag


Yindee Freja sagde ferie hun skal vel have noget afslapning og pænt at se på :P


((12((((12((
Jeg er meget til naturen, især stranden, og som jeg før har nævnt, lange ture for mig selv. Men jeg ved ikke, jeg har det jo med at gå ud for mig selv om aftenen og tiltider bliver det jo også nat inden jeg trasker hjemad alt efter humør og selskab, men jeg har hørt det ikke er så klogt for en kvinde at begive sig rundt på øen alene. Nu er jeg som bekendt en kvinde med langt lyst hår, kan det være en risiko, er der noget om snakken? Jeg opsøger ikke det pulserende natteliv med barere og hurlumhej.
Yindee måske kigger jeg forbi, jeg elsker god thailandsk mad, anyway tak for dine link.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-12-2009 13:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej freja

bare rolig du kan gå i fred

de Q der er blevet antastet har for det meste været berusede eller på anden måde skilt sig ud fra mængden

bruger man sin sunde fornuft er der ingen fare


((12((


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-12-2009 14:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ja men yindee, det er netop det med at skille sig ud fra mængden jeg er blevet advaret om, jeg har en god ven i Thailand, som jeg for det meste er sammen med, når jeg rejser alene, han har fortalt mig, at netop mit lange hår kan være et problem, da det lyse åbenbart virker attraktivt på thai mænd, det er ham der har advaret mig mod koh samui, især fordi han ikke denne gang kan holde mig med selskab. Så ville bare høre fra nogen om I har oplevet eller hørt sådanne historier. Jeg vil så nødig med i statistikken over kvinder der er blevet bedøvet og voldtaget. Jeg har rejst andre steder hvor der vist var mere grund til at være bange, så det er ikke fordi jeg af væsen er et lille nervøst gemyt, blev bare lidt betænkelig, da advarslen kom fra en thai mand, jeg har kendt i flere år.
Men som Mark Twain engang sagde "Jeg har haft mange problemer i mit liv; men der ligesom ikke rigtig nogen af dem, der er blévet til noget" så hvorfor spekulere på det, næh jeg vil udforske øen vil jeg.


Så Koh Samui here I come.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-12-2009 02:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

z4z freja du må farve håret og tage en pap næse på når du løber rundt alene på Øen z6z
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-12-2009 11:02

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

En af mine venner landede i Don Muang i 2001, vi skulle videre til Chiang Mai, og havde vandret den kilometer der er mellem udenrigs og indenrigsterminalen. Vi sad og delte to kolde dyre øl, da min pludselig sagde: Min tegnebog ??? Jeg har glemt den i flyet, den ligger i nettet foran sæde 43 C. Vi gik straks ned til Thai Airways, og de ringede til flyet. 5 minutter senere: tegnebogen er fundet, og vil blive kørt til indenrigsterminalen. Jeg spurgte min ven hvor mange penge der var i tegnebogen, og han sagde godt 5.000 danske kroner, han havde jo sit Thailandske ATM-kort. Vi gik op og drak et par øl mere, og blev efter en time kaldt over højtalerne.
Jeg sagde til min ven, at 10 % i findeløn var normalt, og han sagde "helt ok". Da han fik tegnebogen, var alle hans personlige papirer der, men der manglede lige 5 "tusser", hvilket vi meddelte Thai Air. Man sagde at det var umuligt at opklare, selv med politiets bistand, og de kunne godt forstå at han ikke ville betale yderligere findeløn.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Walking Koh Samui | BEST Island in the World | Thailand 2023 Central Thailand 1 26-01-2024 11:16
Interaktivt kort over Samui Syd Thailand 1 11-12-2022 17:58
Geert bor i forladt paradis (Koh Samui) Nyheder på dansk 5 26-11-2020 19:01
Video shows how coronavirus has left Koh Samui DESERTED Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 27-07-2020 09:12
Two Israeli’s Arrested At DMK Following Samui Slaying Nyheder på andre sprog 3 22-08-2018 04:41

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.58 sekunder | 99,418,373 Unikke besøg | jQ Blog