Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Om at købe jord og bygge hus i Cambodja
leif
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 08:58

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
Davs

Ja jeg har hørt om den i flere udgaver,en mand lejer en buldoser og andre ting.

bamsen


Om det er sket flere steder er ikke utænkelig.

Men det er sket lidt udenfor Wichhianburi, måske den historie der løber.
For de lokale snakker meget om det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 10:43

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

pirat skrev:

faranger bliver snydt i thailand det kan vi godt blive enige om jeg forsvare ikke dem der snyder

men men men mange af de stakles faranger der bliver snydt burde tænke sig om før de smider rundt med deres penge færdes du i luder miljøet i thailand eller i danmark og leger kong gulerod så bliver du røvrendt begge steder

husk der er altid to sider i en sagved ikke


Selvfølgelig er der 2 sider af sagerne.
Og ja det betyder også noget hvad miljø man færdes i. Uanset om det er i DK eller Thailand.

Og sålænge man ikke taler / forstår Thai... I hvert fald til husbehov, så er det hulens svært at begå sig I Thailand.

Men hoved problemet er nok..De fleste farang får de kvinder Thai mænd ikke vil lege med.
Det kan være mange forskellige årsager og nogen af dem betyder mindre for Farang.
Gæld - børn - dårlig familie osv..

Og her burde farang nok tænke sig lidt mere om, inden de store investeringer begynder.. For når det er en praktisk løsning fra hendes side er det jo også så meget nemmere bare sige farvel, når fremtiden er sikret, med jord - hus osv.
Et par år med farang, kan give mere end hun ville kunne få om hun så levede 200 år.. Så jo der er helt klart 2 sider af sagen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 11:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

l skrev:
freja skrev:
Jeg mener bare, man hører ikke så meget om de historier hvor det går galt, måske man skulle advarer lidt mere om det, hvis man læser her på siderne, er næsten alt fryd og gammen. Man kunne jo godt skrive, at man faktisk er stavnsbundet til sin hustru, hvis man vil beholde sine værdier.


he he ja det er prøvet mange gange.
Men bliver skudt i sænk af kommentarer som den ovenstående af pirat.
eller
Det passer ikke sådan er thaier absolut ikke.

men det er fakta mange tusinde farang er blevet snydt så det driver og har tabt alt de havde i Thailand.

Joe ingen tvivl om at nogen måske lige burde have tænkt en ekstra gang.

Men selvom man så gør det og det ender i skilsmisse, er mulighederne for at beholde det man rent faktisk har ret til ikke ret stor hvis ex,en vil have det... Eller hendes Thai mand vil have det.
Der er mange eksempler på de går til sidste trin... Mord.

Jeg er selv en af dem... Men Jysk ukrudt forgår heldigvis ikke så let.. men det gav nogle grimme ridser i lakken.

Så det er da glædelig at det tilsyneladende er bedre i cambodia.



Ja mange har tabt meget i Thailand, men der er da heldigvis også mange der har fundet deres otium og kærlighed i Thailand.

Og nu skriver du om dine ridser i lakken,

var det på grund af du ikke ville høre på hvad andre fortalte?

Jeg har hørt mange tvister mellem tidligere koner, men dog aldrig at det endte med mord.

De fleste der kommer på kant med Thaier er da så fornuftige at de flytter til et andet sted,
der er jo ikke meget ved at få ret hvis man er blevet sendt til himmelen eller hvor man nu havner.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 11:49

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja at du ikke har hørt at det er endt med mord, Kan kun skyldes du er ret ny vedr Thailand, eller bare ikke har fulgt så meget med.

For i de 6 år jeg har boet i Thailand, er det da sket flere gange for Danskere. Kan ikke lige huske om det er 4 eller 5 gange. Ja og så dem fra andre lande..

Om det var fordi jeg ikke ville høre hvad andre fortalte ?

Jae det kan man jo altid påstå.. For nogen sagde jo, smid det hele væk, giv hende det hele, hun har fortjent meget mere end det..
Og mon ikke der bag dkth gemmer sig en af dem der sagde det.. music

Næh der er ikke så meget ved at få ret, hvis det ender galt.
Men hvornår skal man give op, miste det man har.

Når hun siger, skrid jeg vil have hvad du har ?
Eller forsøge at redde stumperne ?
Jeg forsøgte sidste løsning, men nåede det ikke før det gik galt.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 13:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

l skrev:

Jae det kan man jo altid påstå.. For nogen sagde jo, smid det hele væk, giv hende det hele, hun har fortjent meget mere end det..
Og mon ikke der bag dkth gemmer sig en af dem der sagde det.. music



I , du forholder dig til noget langt efter den første fejl du lavede, du valgte den forkerte, det var der alle dine problemer begyndte, og ikke 10.000 begivenheder henne i forholdet... tror jeg nok.

Og så er vi der igen, Ikk, har lissom været der før, Ikk?

Der er mennesketyper man ikke bliver hos, som man ikke gifter sig med, osv, hvis man vil sig selv det bedste.

Folk der ikke følger den regel, kan forvente sig hvad som helst. Tror jeg nok.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 13:52

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Hej AAby

nu sidder jeg og læser dine indlæg og kloge ord.

mit spørgsmål til kunne f.eks være- har du ikke selv dummet dig i Thailand?

har du ikke selv prøver og blive taget i røven i Thailand?


Det er fint at vi nu kan skrive om emnerne, for at give hinanden gode råd og lidt vejledning, så er resten jo egentlig op til hver især at beslutte hvad man vil.
Det er muligt at der er mange der ikke tror på, hvad vi skriver. Det er der så ikke noget at gøre ved.

Jeg er selv en af dem der har dummet mig og tabt det hele, jeg troede også på min daværende hustru. Har flere gange skrevet om det. ,em der har ikke været ærlige respons, fordi ingen vil indrømme,at de også her været igen møllen selv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 14:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

l skrev:
Ja at du ikke har hørt at det er endt med mord, Kan kun skyldes du er ret ny vedr Thailand, eller bare ikke har fulgt så meget med.

For i de 6 år jeg har boet i Thailand, er det da sket flere gange for Danskere. Kan ikke lige huske om det er 4 eller 5 gange. Ja og så dem fra andre lande..

Om det var fordi jeg ikke ville høre hvad andre fortalte ?

Jae det kan man jo altid påstå.. For nogen sagde jo, smid det hele væk, giv hende det hele, hun har fortjent meget mere end det..
Og mon ikke der bag dkth gemmer sig en af dem der sagde det.. music

Næh der er ikke så meget ved at få ret, hvis det ender galt.
Men hvornår skal man give op, miste det man har.

Når hun siger, skrid jeg vil have hvad du har ?

Eller forsøge at redde stumperne ?
Jeg forsøgte sidste løsning, men nåede det ikke før det gik galt.




Nu er jeg ikke så ny med Thailand og har da hørt om mange mord, men nogen der direkte var
begået af en Thai mod en farang på grund af skilsmisse, der må jeg desværre melde pas.

At jeg har hørt mange vilde beretninger om, hvordan nogle følte sig forfulgt er en hel anden historie.
Og selvfølgelig er der da masser af sande historier, men hvor er der også masser af overdrevne fortællinger.
( her tænkes ikke på nogen speciel)

Nu svarede du ikke om du havde undladt at høre på gode råd fra andre?

Nu har jeg aldrig givet dig gode råd, men det lader ikke til at der bare med et spørgsmål ( helt uskyldig ) kommer
forsvarsmekanismer op.

Jeg aner ikke engang hvad du har mistet og hvordan, men helt sikkert med de regler der er i Thailand, så mister vi
faranger alt, hvis konen vil have det.

Men det er jo kun, hvis man selv har villet købe og ikke bare lejer det man skal bruge.

Så skal vi ikke sige, at vi som regel ligger som vi har redt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 14:12

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja ja aaby, havde vi en vare deklaration på pigern, så kunne du jo have haft ret.

men det har vi ikke og så må vi prøve efter bedste evne..

Jeg mødte ann via hendes familie i tyskland, hendes ophav.. både hendes biologiske far ( sreelamai ) og hendes pap-far ( kineser ) er faktisk nok mere velhavende end vi alle her er til sammen... Hun havde gået i International skole. Jeg besøgte hende og familien 3 gange inden hun kom til DK. Var her 1 år, vi blev gift og flyttede til Thailand.
Hvad jeg ikke havde opdaget og ingen havde så meget som antydet var.
Hun havde valgt narkoen frem for rigdom.. Og det viste sig først efter et års tid i Thailand... Efter 2½ år gav jeg op og vi blev skilt.
Og ja så skulle stumperne reddes, men nåede det ikke.
............................

Så du behøver ikke hentyde til hun var fra et bordel, det var hun ikke. men hun havde været lokal ballademager og på det nærmeste udstødt af familien.,
hvordan garderer man sig mod det ??

familien sreelamai.. bare søg på ordet, eller udomsuk, hendes bedstefar og gaden er opkaldt efter ham. de har bla haft et par stykker i regeringen..
Så nej vi kan aldrig gardere os 100%

Men huske sålænge vi ikke bor i Thailand og ikke forstår Thai er risikoen meget stor.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 14:28

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Men det er jo kun, hvis man selv har villet købe og ikke bare lejer det man skal bruge.

Så skal vi ikke sige, at vi som regel ligger som vi har redt.


Jo man kan jo altid sige vi selv er skyld i det.

Vi kunne jo bare have kørt en anden vej, den dag en eller anden kører ud foran os.
yep det er præcis det samme...

Jeg havde lejet jorden, 30 år, huset var i mit navn.
Derfor var eneste udvej for at få det før de 30 år var gået.. At jeg forsvandt.

Så et bedre godt råd efterlyses.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 14:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1740
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

den forbandet narko og spiritus er roden til meget ondt
jeg er selv tørlagt alkoholiker

vi må tage livet som det kommergodag
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 17:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

l skrev:
Men det er jo kun, hvis man selv har villet købe og ikke bare lejer det man skal bruge.

Så skal vi ikke sige, at vi som regel ligger som vi har redt.


Jo man kan jo altid sige vi selv er skyld i det.

Vi kunne jo bare have kørt en anden vej, den dag en eller anden kører ud foran os.
yep det er præcis det samme...

Jeg havde lejet jorden, 30 år, huset var i mit navn.
Derfor var eneste udvej for at få det før de 30 år var gået.. At jeg forsvandt.

Så et bedre godt råd efterlyses.



Nu ved jeg ikke rigtig hvad det er for et råd du efterlyser?

Jeg har overhovedet ikke givet dig noget råd, men blot kommenteret tråden.

Men forstår jeg dig ret, du havde lejet noget jord i 30 år og betalt for at bygge hus,
hvorefter din tidligere kone, nu har overtaget det hele?

Vil det sige at en lejekontrakt ikke er det papir værd det er skrevet på?

Eller er det mig der ikke rigtig forstår din situration, hvor du også taler om mord.

Beklager hvis jeg roder lidt rundt i det, for jeg forstår det ikke rigtig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 18:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Det er også det jeg gerne vil vide hvis nogen har erfaring med det at leje. Hvis man lejer en grund i 30 år, bygger et hus, lejemålet bliver opsagt, hvad sker så med huset, er huset læs pengene tabt? Har nogle erfaring med at der spekuleres i dette?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 19:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

dkth skrev:
[quote]

Men forstår jeg dig ret, du havde lejet noget jord i 30 år og betalt for at bygge hus,
hvorefter din tidligere kone, nu har overtaget det hele?

Vil det sige at en lejekontrakt ikke er det papir værd det er skrevet på?



Det handler om sikkerhedspolitik. Mere indviklet er det ikke. Hvis du lejer jord i nærheden af "thai kvindens" familie eller venner, så har du ikke en chance for at vinde noget som helst.

Alt kan ske, hvis landsbyen vil have det til at ske.

Simple overfald, en lastbil der pludselig bakker ud, når du kommer hyggetøffende på din scooter, osv osv.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 19:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

aaby skrev:
dkth skrev:
[quote]

Men forstår jeg dig ret, du havde lejet noget jord i 30 år og betalt for at bygge hus,
hvorefter din tidligere kone, nu har overtaget det hele?

Vil det sige at en lejekontrakt ikke er det papir værd det er skrevet på?



Det handler om sikkerhedspolitik. Mere indviklet er det ikke. Hvis du lejer jord i nærheden af "thai kvindens" familie eller venner, så har du ikke en chance for at vinde noget som helst.

Alt kan ske, hvis landsbyen vil have det til at ske.

Simple overfald, en lastbil der pludselig bakker ud, når du kommer hyggetøffende på din scooter, osv osv.



aaby, nu tror jeg ikke hvis man kender bare lidt til Thaier, at man vil leje hverken jord eller hus op og ned af en aflagt thai kone og hendes familie, hvis ikke det lige skulle være for spændingens skyld.

Men jeg har da opgivet at forstå thaier, da de lever helt i deres egen kultur, og deres måde at tænke på lærer jeg aldrig ar forstå.

Men at forstå mange faranger efter de har giftes sig med en Thaier er næsten endnu mere svært.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 20:18

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Meget har jeg hørt, men det er vist kun dkth der kunne få den tossede ide at leje i nærheden af en ex-kone.. ja du har haft tanken, ellers skrev du det jo ikke.

såen ved bare lidt eftertanke tror du så ikke der menes at lejemålet er indgået inden hun blev ex-kone... music

Og som aaby skriver, når det går galt, så har vi ingen chancer for at vinde, hvis modparten vil have hvad vi har.

Vi har 2 muligheder.
1. prøve at redde stumperne.
2. pakke kufferten og sige farvel til det hele.

Og i en situation som min så tror jeg heller ikke større afstand til familie osv havde hjulpet, for hun ville nok have fundet en ny narko omgangs kreds.

Men ellers jo.. Meget langt fra familien. Det er der så flere gode grunde til.

Opgive at forstå Thaier.. Joe det kan vi jo, men er det seriøst.
Har man så ikke bare en betalt hushjælp ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 20:33

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Alletiders tråd med en masse gode indslag, fortsæt med det og vær ærlig overfor både dig selv og andre, det kan vi alle lære noget af.

PS! denne tråd være gået total i fisk på en anden site!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2010 04:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline


aaby, nu tror jeg ikke hvis man kender bare lidt til Thaier, at man vil leje hverken jord eller hus op og ned af en aflagt thai kone og hendes familie, hvis ikke det lige skulle være for spændingens skyld.

Men jeg har da opgivet at forstå thaier, da de lever helt i deres egen kultur, og deres måde at tænke på lærer jeg aldrig ar forstå.

Men at forstå mange faranger efter de har giftes sig med en Thaier er næsten endnu mere svært.


Forkert. Jeg mener ikke ekskone, men nuværende kone.

Hvis man gifter sig, eller flytter sammen med en thai kvinde, og etablerer sig i hendes landsby, har man sagt farvel til at vinde eventuelle kommende konflikter.

Der er så meget involveret for thai kvinden, penge, tab af ansigt, osv osv.

Derfor er det rablende vanvittigt at investere hjemme i thai kvindens landsby, med mindre man accepterer, at den dag konflikten er der, så kan man bare pakke kufferten og forsvinde.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2010 05:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

l skrev:
Meget har jeg hørt, men det er vist kun dkth der kunne få den tossede ide at leje i nærheden af en ex-kone.. ja du har haft tanken, ellers skrev du det jo ikke.

såen ved bare lidt eftertanke tror du så ikke der menes at lejemålet er indgået inden hun blev ex-kone... music

Og som aaby skriver, når det går galt, så har vi ingen chancer for at vinde, hvis modparten vil have hvad vi har.

Vi har 2 muligheder.
1. prøve at redde stumperne.
2. pakke kufferten og sige farvel til det hele.

Og i en situation som min så tror jeg heller ikke større afstand til familie osv havde hjulpet, for hun ville nok have fundet en ny narko omgangs kreds.

Men ellers jo.. Meget langt fra familien. Det er der så flere gode grunde til.

Opgive at forstå Thaier.. Joe det kan vi jo, men er det seriøst.
Har man så ikke bare en betalt hushjælp ?



Hvorfor mener du jeg har haft tanken om at leje i nærheden af exkonen fordi jeg skriver,
at man ikke burde. At jeg skulle have fået den tanke en en ex og leje ud fra egen erfaring,
ja så skulle jeg nok ikke have behold den samme i over 20 år, så nej det eneste ex jeg ejer er i Danmark.

Og du må da undskylde at jeg ikke er bekendt med din ex eller dit liv i Thailand og derfor intet kender til,
at din kone blev ex efter i flyttede til Thailand. Så jeg kan forstå at hun flyttede, men blev i nabolaget.

Så ja der kan jeg godt se der meget hurtigt kan komme problemer, hvilket også opstår i ganske almindelige thai
ægteskaber, det har jeg set i stribevis af. Og det giver tit og ofte store problemer i landsbyerne. Thaier holder jo som regel med den de snakker med.

Og jeg har aldeles ikke en betalt hushjælp fordi jeg har opgivet at forstå, hvordan Thaier tænker og opfører sig.

Jeg mener bare jeg er så ærlig, at med min vestlige indstilling, kan jeg aldrig lære at forstå en meget stor del
af deres kultur og opførsel. ( dobbeltmoral )

Jeg har bare acepteret at livet er som det er,

min kone er Thai og derfor i mange retninger ikke vestlig indstillet, selv efter 17 år i Danmark,
er hun stadig meget Thai, hvilket ikke blev mindre af at vi flyttede herned. Hun elsker allermest sit thai mad.

jeg er Dansk og meget vestlig præget og derfor bliver jeg aldrig en integreret del af thai og deres kultur,
og jeg elsker flæskesteg kartofler sovs og rødkål.

Men jeg glæder mig hver dag over at være i Thailand, de gamle knogler og anden sygdom virker ikke nær så
slemt her i varmen, og så elsker jeg at se hvor glad konen egentlig er for at være kommet tilbage til Thailand.

Hun har f.eks. aldrig klaget over at være i Danmark, men det er utrolig hvor glad hun er for at være tilbage.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2010 07:11

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja ja dkth, vi er måske slet ikke så uenige endda, du får det bare skrevet sådan lidt som om du forsøger at provokere.
Ved ikke at svare på det som står, men måske det du tror der står.

Men forstå dem, det mener jeg så man bør forsøge på og mener ikke det har så meget at gøre med hvad vi selv er.
Men integreret / forsøge på at blive det, nej det opnår man ikke ret meget positivt ved.
De smiler og nogen aksepterer os, de fleste tolererer os.

Jeg vil bestemt heller ikke undvære min flæskesteg , frikadeller, stegt flæsk osv men ok det meste af tiden står den på Thai mad eller noget der ligner, bare ikke om morgenen.
På egen matrikkel nr kan vi jo gøre stort set som vi vil og der mener jeg klart min kone er den der har mest at lære og rette til, men udenfor ja der er vi nød til at akseptere Thaiers måde at leve på.. Og der er sprog og forståelse for deres tænke måde en stor hjælp.
Men forstår man ikke Thai, så har man ikke en chance, de kan ikke forklare det på Engelsk eller Dansk.
Ja ja efter 17 år i DK har din kone måske lidt større chance for det, men giver man bare los, ja så bliver de hurtig lidt for meget Thai igen, når de er tilbage i Th.

Akseptere livet som det er, ja selvfølgelig.. Men det betyder jo ikke man behøver at gå i stå.. At man ikke kan ændre nogle ting, lære noget nyt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2010 11:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Er der ikke mange af problemerne der tales om ikke også, at mange ting ikke kommer frem da det ikke er helt legalt.

Der er utrolig meget der kan lade sig gøre i Thailand selv om papirerne ikke er helt OK, men bliver der så problemer, ja så er alle rettigheder pist væk.

Jeg har da set masser der siger de har Thai kørekort selv om de lever her på turistvisum og visarun, som jo reelt ikke giver lov til at erhverve thaikort.

Jeg tror mange andre ting gør sig gældende når det handler om, hvad rettigheder vi egentlig har i Thailand.

Derfor bliver mange ting selvfølgelig lavet i konens navn da mange egentlig kun er turister.

Nu kender jeg intet til hvad man som turist må erhverve og samtidig forsikringsmæssigt er dækket.

Jeg tror egentlig ikke de fleste vil lyve, men de undlader at fortælle sandheden for ikke at tage nogen chanser for, at andre får ondt i røven.

Så det vil altid betyde at den med at lære af andre er nok meget svært for, hvem vil stå frem og fortælle at de har snydt.

Bare se på hvor mange enlige førtidspensionister der bor i Thailand og selvfølgelig har fundet en partner her.

Hvor mange af dem tror i oplyser til kommunen eller pensionsstyrelsen, at de ikke er enlige mere og derved mister ca. 2.000 danske kroner.

Nej vi har så mange ting som gør, at vi ikke skal tale for højt, og det gælder både i Thailand og Danmark.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Cambodja åbner for turister Udenfor Thailand 1 16-11-2021 09:32
Dansker endelige hjemme efter dyrt visa-run til Cambodja Nyheder på dansk 4 27-09-2021 08:12
Phuket vil købe sig forrest i vaccinekøen Nyheder fra Phuket 1 25-02-2021 19:03
Forbrugerrådet Tænk: Lad være med at købe billetter med Air Berlin Flyselskaber 1 22-08-2017 02:00
Cambodja: Fængslet dansker venter på dom Udenfor Thailand 2 03-03-2017 09:59

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.33 sekunder | 97,304,335 Unikke besøg | jQ Blog