Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
en trist historie om hvordan 2 mennesker dummer sig
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2010 16:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

svenskeren

Hejsa


Historien er følgende.

Eoy.. 33 år, enlig mor til en tilbagestående meget overvægtig dreng, som går i tempelskole. fader ?? moder fattig bonde. eoy bor hos moderen.


A: 53 år - siger han er sygemelt, men har ikke fået sygeløn i 8 mdr og har ikke været i arbejde 4 år. Fået afslag på pension 3 gange men tror han vinder 4. gang. Har et ældre hus på landet, ellers intet. fuldskæg, cykelstyr overskæg, over tatoveret, ikke en tand i munden, øreringe...........


Eoy er på inet dating og har flere tilbud, men A er den der vil til Thailand først ( efter en mdr ) Så han bliver den udkårne.


A ankommer til Thailand, indlogerer sig hos Eoy og hans kommende svigermor..
efter en uge har de aftalt bryllup til den efterfølgende uge.. 8-7.. dato efter råd fra den lokale heksedoktor eller en munk ( vides ikke ) nå men datoen bliver så ændret til 6-7 for den 8. passede ikke lige svigermor.


Jeg har dem online med webcam og hører pigerne snakke på livet løs og planlægge det helt store.. A sidder og griner over hele femøren og siger... no problem I have the money.
Så spørger jeg ham om han er klar over hvad de planlægger..
ja ja bryllup, ingen problemer jeg elsker hende
Ved du hvad det kommer til at koste.
ja ja jeg har aftalt med hendes broder at det hele må koste 140.000 thb
Så skal i vist have en samtale for det de sidder og snakker om nu kommer til at koste dig langt over 300.000
nej nej vi har snakket om det.


Så slår jeg over i Thai og fortæller pigerne at han tror de 140.000 i sinsot dækker alt og han tror han kan vente med at betale de 140.000 thb til næste gang han kommer.. først dyb tavshed, så tuden, så ville de helt aflyse det hele.... det ender med Eoy og A går hjem for at se om de kan finde en løsning..


de finder en løsning sinsot 140.000 og festen skæres ned til morgen party.. hvad den har kostet ham ved jeg ikke..
der kommer 12.900 ind i kuvert penge.
næste gang han er online spørger han mig om jeg ved hvad der er sket med gaverne... øh gaver... ja pengene ..
Jeg siger til Eoy han spørger efter kuvert pengene..
Nåe dem har mor ingen problemer. der er 6.900 thb og dem fik de senere.
Jeg holdt min bøtte.....


A havde plantlagt godt 2 mdr ferie i Thailand og ankommer uden visa.. Jeg forklarede ham det nemmeste var at stige på bussen tidlig morgen til NongKhai, så de kunne være på ambassaden inden middag.
Men han taler så med et klogt hovede der siger han bare lige tager en tur til Cambodia ned på grænsen.. Det gør de men 2 dage senere returnerer Eoy og A er på en laaang bustur i Cambodia. Kommer retur 6 dage senere.


her får jeg dem online igen og spørger om ikke de skulle ud og se lidt af Thailand.. joe men han vidste ikke lige om han kunne få penge hjemme fra. nå ok.
de de er gået spørger jeg min kone om hun ved A er udgået for penge... Ja han har kun 5 thb tilbage. Og stadig 1 mdr i Thailand hjemme ved hans ny svigermor.


ikke nok med det.. svigermor er sur, hun havde forventet at få 500.000 thb i sinsot. På trods af hendes datter rent faktisk ikke kan tillade sig at åbne munden om sinsot.. eller kun symbolsk måske 30.000 thb.


A vil nu hjem og belåne hans hus, han tror han kan låne 7 - 800.000 thb på den og så vil han retur til thailand, købe jord - hus og leve fast i Thailand.


Det eneste positive der er i den historie er ... de er lige gode om det.
Hun tager den første der melder sin ankomst pga hurtige penge.
Han drømmer og aner intet om Thailand.

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2010 17:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

Ja det er sgu utroligt hvad faranger roder sig ud i ,i thailand

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2010 20:35

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hejsa.

Ja men tro næsten ikke sine egen øjne når man læser sådan noget her, men det passe jo, jeg har læst at det sker for mange, rigtige mange...

Shock ved ikke

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2010 21:43

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

En rigtig god og sandfærdig historie!


det er ikke den første og heller ikke den sidste farang, der falder i vandet!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2010 23:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

yindee skrev:
Eoy er på inet dating og har flere tilbud, men A er den der vil til Thailand først ( efter en mdr ) Så han bliver den udkårne.
..


Jeg troede at de kvinder "man" finder på Internettet, er meget bedre end de, som er i barerne.

Hvad med kvinden? Kunne hun selv klare at snakke med "svenskeren"? Det hele stinker af, at der er en masse som forventer at score kassen på det projekt.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2010 07:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

aaby du skal tro om søndagen i kirken

der er mange faranger der ikke forstår den thailandske kultur

internet dating er en stor forretning i danmark og thailand der er mange der tjener store penge på det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2010 10:29

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

thaimeetings.com
1 mdr 249 svenske kroner, unlimit kontakt til samtlige kvinder online.

Eoy har betalt 1000 thb for at komme online og 30 thb t. for internet / email brug.

Kan nogen få ondt i røven af det.. Så er det nok bedre bare holde sig til sæbeopera i TV.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2010 10:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

l skrev:
thaimeetings.com
1 mdr 249 svenske kroner, unlimit kontakt til samtlige kvinder online.

Eoy har betalt 1000 thb for at komme online og 30 thb t. for internet / email brug.

Kan nogen få ondt i røven af det.. Så er det nok bedre bare holde sig til sæbeopera i TV.


hej l

hvad Eoy har betalt er ligegyldigt bortset fra det 30 baht i timen for internet er billigt

det jeg skriver er intetnet dating er en stor forretning kik du på http://www.scor.dk/ eller en af de andre datingsider der er 100 vis af dem og flere af ejere er blevet rige på de sider
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2010 12:16

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Update på den triste historie..

Ja trist eller bare tosset, døm selv.

A,s ferie fik jo ende og han tog hjem til Sverige.
1. Han kunne ikke fortælle hvornår han kommer tilbage til Thailand.
2. Han kunne ikke love Eoy noget til dagen og vejen..
3. sagde han ingen indtægt havde overhovedet når han kom hjem.

historien er følgende, men om det er sandheden.. lidt svær at bedømme..

Ugen efter A er taget afsted. tager Eoy til Pattaya, for kan ikke bo hjemme ved mor mere uden der skal falde penge, nu hun er gift med farang.. historien lød hun ville finde rengøreings arbejde på et hotel... hmm nå ja det lyder da godt.

Men sidste melding er.... Eoy har mødt en Nordmand og han kommer igen til November...
Skal vi starte et væddemål om hun så skal giftes igen.. med ny sinsot plus det løse..

A kvajede sig til UG plus, ingen tvivl om det..

Men hvad med Eoy...
Er det en hovsa løsning, eller har planen hele tiden været..
Pluk farang...

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fluen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2010 12:34

Bruger

Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 16.08.10
 Status: Offline

Aaby, for 10 år siden var mere end halvdelen af pigerne ikke-ludere på internettet, i dag er det under 5 %, viser undersøgelse.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2010 12:46

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Fluen skrev:
Aaby, for 10 år siden var mere end halvdelen af pigerne ikke-ludere på internettet, i dag er det under 5 %, viser undersøgelse.


Ja desværre nok ikke helt urealistisk.
prostituerede eller tidligere..

Men mange har set det som en ren penge maskine.. Masser af mænd sender penge til piger de kun kender fra dating sider / chat..

Kender 1 hun har tjent en bærbar computer og ca 50.000 thb på et år.
Ufattelig, men sandt..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2010 16:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej lief
jeg elsker dine små sjove klip fra livet

Men hvad med Eoy...
Er det en hovsa løsning, eller har planen hele tiden været..
Pluk farang...


kan du ikke skrive plukke faranger i flertal hvorfor nøjes med en der er flere penge i to eller tre Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2010 20:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

Fluen skrev:
Aaby, for 10 år siden var mere end halvdelen af pigerne ikke-ludere på internettet, i dag er det under 5 %, viser undersøgelse.


Jeg gik ind i den debat, fordi vi havde en tendens på flere forums, med at bare man havde fundet sin Thai tøs på Nettet, så ville alt fungere problemløst, og uden hverken bagtanke eller økonomisk fnidder.

Der var meget "Jeg er bedre end dig, tju hej", i de erklæringer.

Og jeg vidste meget bedre, fordi jeg gang på gang sad på Internet cafeeer, hvor de Internet piger snød så vandet drev af dem.

Undrer mig meget, at alt det varme vand der drev af dem, ikke blev brugt til at fylde en pool eller en spa, men åh nej, det ville jo nok være ærligt arbejde, så nej, dårlig, meget dårlig idé :-(

Tra la la la.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-09-2010 22:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ak ja den kærlighed.

Som jeg tidligere har skrevet, så er det da helt utroligt som en flyrejse kan pifte udseendet op.

Man rejser hjemmefra som bror lort, og lander som handsome man, hvis det ikke lige havde været for sjusserne på flyet var man nok blevet lidt mistænksom første gang.

Selv er jeg sluppet nådigt, jeg stod i lære hos dem der vidste, nemlig sømændene nede i Klong Toye.
Tak drenge.

Men selv den vildeste kalv bliver lassoet, kalvens trick beatår i at vælge den Cowgirl der kaster, hvis hun ikke har lidt penge på kistebunden, så dukker man sig.

Hvis hun derimod sætter en orm på krogen og fortæller hun kun arbejder på Beerbar fordi hendes mand, that snake, altid drak pengene op, var utro og blev dræbt på motorcykel, så er det bare at okse på.

Tsk..tsk sikke da en slyngel, sådan noget laver vi ikke i Danmark.

Cowgirlens dilemma er at hun altid mangler penge, dine penge, hvordan hun har klaret sig uden dig er en gåde, men se dig selv som frelseren, eller gør som jeg, behold dine penge i din egen lomme ((12((

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-09-2010 03:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Cowgirlens dilemma er at hun altid mangler penge, dine penge, hvordan hun har klaret sig uden dig er en gåde, men se dig selv som frelseren, eller gør som jeg, behold dine penge i din egen lomme ((12((


Hej Skipper. Du nævner ikke den type kvinders familier?

Som jeg har fortalt til alle der gider høre på det, så har jeg aldrig haft en thai kæreste i længere tid, jeg er aldrig blevet snyt for mere end 100 bath, osv.

Men alt det jeg har set, ved at være i udkanten af andre mænds håb, godtroenhed, osv, i det har jeg set familierne presse enormt på, den stakkels pige får dårligt nok lov til at slappe af en dag eller to, så hun kan mærke efter, hvordan hun i grunden har det med den fyr, som ligger eller står og pumper i hende flere gange i døgnet.

Har jeg ret, hvis jeg mener, at familierne til pigen, er værre end pigen selv?
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-09-2010 11:12

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Har jeg ret, hvis jeg mener, at familierne til pigen, er værre end pigen selv?


Den tror jeg ikke vi kan svare på, for der er nok forskel...

Men som udgangs punkt.

Hold hendes familie på lang afstand.
Ellers vil det altid være familien før farang..

ikke noget mærkelig i det, for sådan fungerer hirakiet jo bare.
Og hun lærer altså ikke bare lige fra mdr til mdr at der findes et bedre liv.

Og så husk... hvad ville en Thai mand betale..

De ekstreme tilfælde..
jamen jeg tror godt vi kan gardere os, men det kræver farang vågner og ser hvad vi roder med når vi vil begå os i Thailand..

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-09-2010 14:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

thaipiger er opdraget til at far,mor,søster,bror kommer først og at de skal hjælpe familien

som lief siger Hold hendes familie på lang afstand.

Og så husk... hvad ville en Thai mand betale.. et godt råd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-09-2010 17:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

lief skrev Ugen efter A er taget afsted. tager Eoy til Pattaya, for kan ikke bo hjemme ved mor mere uden der skal falde penge, nu hun er gift med farang.. historien lød hun ville finde rengøreings arbejde på et hotel... hmm nå ja det lyder da godt.

Men sidste melding er.... Eoy har mødt en Nordmand og han kommer igen til November...
Skal vi starte et væddemål om hun så skal giftes igen.. med ny sinsot plus det løse..
.


der bliver bryllup igen i november 500 baht på Eoy pigen der kan og vil skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-09-2010 17:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ak ja de søde små.

Dygtigt oplært af målbevidste forældre der aldrig har skelet til ussel mammon, men kun vil deres døtre får et godt liv.

Men hvad faen, det kan jo dryppe på degnen ikk ?((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2010 19:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
En mere der også fandt ud af hvordan Thai-kulter kan væreGrin

http://www.thaipi...log/?p=160

lindy


For en tre måneder siden fik jeg denne historie på en af strandene i Sihanoukville:

En canadisk fyr, en mand i 50erne, gik i går rundt blandt restauratørerne og forsøgte at sælge to kasser øl.

Han var kommet til Thailand nogle måneder forinden, havde mødt en thai pige, det var hans første tur til kongeriget, pigen og hendes forældre maglede et nyt hus, han åbnede sin pengepose, hun fik et hus, og væk var hun.

Manden blev ked af det, tog til Cambodja, Sihanoukville, købte efter 10 dage i byen en restaution, han var ved at blive vanvittig af ikke at have noget at lave.

Flere ting skete i løbet af få uger, hans restauration gik slet ikke, han lukkede den, og vupsi havde han ikke flere penge.

Dagen efter at en svensk barejer fortalte mig historien, han var den der købte canadierens to kasser øl, spiste jeg morgenmad hos svenskeren, og canadieren dukkede op, han så meget normal ud, lidt udkørt og slukøret, men han så slet ikke dum ud :-D

OBS: jeg kan ikke huske, hvor mange dollars det var, manden havde mistet på få måneder, ingen havde truet ham, han søgte bare et nyt liv efter at have solgt alt i Canada...
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailands sexindustri - en kort historie Hele Thailand 2 11-09-2022 17:47
Forbudt kærlighed - Historien om hvordan dansk udlændingepolitik kørte af sporet af Andreas Steenber Film, bøger etc 2 11-09-2021 17:01
Plantations International hjælper over tusind trængende mennesker i Pattaya i dag under Covid 19 kri videoer Fra Pattaya 1 26-07-2021 09:31
Peder, Keo, Scott og lidt af deres historie De fastboende 1 30-06-2021 13:39
Bliv iværksætter i Thailand, se her hvordan Fri debat: Pattaya 3 07-02-2019 16:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 99,488,694 Unikke besøg | jQ Blog