Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
computer kaput
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 06:10

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej

Jeg købte for 1 år og 2 måneder siden efter sigende en fanstastisk bærbar computer til datteren. En HP pavillion DV2500... Her for 14 dage siden blev skærmen bare sort, så jeg tog den til shoppen her i Nakhon Sawan, for måske kunne de løse problemet. Da der var gået 2 måneder mere end garantien dækker, vidste de jo, at jeg selv skulle betale, så jeg fik den besked, at dette problem for denn HP computer ikke var unormalt, Den var simpelthen brændt sammen fordi der på disse HP var problemer med fan. Jeg tænkte så, at når man nu har kendt problemet meget længe, ja så må det da blive billig, men godaw du. De sagde at dette vil koste 40.000.- bath at lave. Jeg blev sgu sur, fordi jeg har givet 38.000.- bath for denne flotte ting.

Er der nogen her, der har så meget forstand på disse ting, og som mener jeg med et lille indgreb selv kan klare dette problem, ja så vil jeg blive glad.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 08:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Manse
har ikke forstand på rep. af pc men den pris lyder usandsynlig
prøv en af de små steder der laver pc de er nomal meget dygtige og billige

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 08:59



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Altså - problemet med bærbarer er jo at det hele er integreret i bundkortet (næsten) - derfor kan det være et stort problem hvis grafikkortet brænder af - for det kan være nødvendigt at skulle skifte hele bundkortet (hvilket nok er det jeg tror bliver løsningen på dit problem)...

Skal det være et originalt bundkort (og det vil jeg igen tro er nødvendigt) så kommer det til at koste tæt på nyprisen for en laptop + udgift til at få det skiftet...

Som hovedregl anbefaler jeg folk at skifte laptoppen ud - frem for at rode med at reparere, men det er så i DK hvor arbjdslønne ganske rigtigt er en anden...

Det er jo rigtigt at hvis du via nettet f-eks. kan skaffe bundkortet - så kan du måske får en computerforretning - der ligger en lige overfor templet ved jeg - til at skifte det, for en fornuftig penge...

Men igen - vær forberedt på at et originalt bundkort til hp - ikke kommer gratis...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 09:09



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Og en hurtig google gav denne her :

http://www.laptop...parts.html

US$ 340,- (ca. 11.500,- THB ) for et bundkort - modellen DV2500 er iøvrigt discontinued fra hp - så det vil sikkert være et godt bud at du skal have den brugt...

Så OK - 40.000,- er nok farang prissat :D

Det kan betale sig at køre hele vejen til Bangkok, aflevere den i Pantip, køre ud og få kaffe/kage hos mig, køre tilbage til Pantip hente den færdige maskine, og så køre hele vejen tilbage til Nakorn Sawan - og du vil stadig kunne invitere familien i biografen bagefter...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 09:12



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Er det ikke bare bedre og billigere at købe en hel ny?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 13:06

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

jsh og det har jeg gjort, men jeg er stadig harm over, at en sådan dyr (efter thailandske forhold) computer står af efter 1 år og 3 måneder, og jeg er harm over at når man hele tiden har kendt til problemet med disse fans til afkøling, at man ikke kontakter eventuelle købere. Det er sgu surt:@

Jeg har en gammel lattitude DELL god maskine, som jeg nu har haft i mere end 10 år. Stadig ingen problemer, men den har jo også kostet kassen med alt det jeg har i den, men indtil nu ingen problemer selv med alle de nye store programmer. Ja det er kram, men selvfølgelig også meget dyrt, men hvad er dyrt når man nu har haft den laptop i mere end 10 år....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 13:25



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Forstår dig sgu godt du bliver sur over sådan noget, men sådan er det hele vejen igennem os forbrugere vi bliver taget i hovedet og r.. hvergang.

Men tillykke med din nye computer, det er vel ikke en hp igen :P
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 14:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Manse

Man kan købe sådan en at sætte den bærbare på
så den giver mere luft til blæseren.

Man skal jo også passe på ikke at sætte den blærbare på tøj,seng og andet så den ikke kan få luft.

Men det er ikke altid man tænker over det,og slet ikke børn

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 14:36

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej bamsen

Tak for råd, men disse anordninger har jeg brugt meget længe til mine laptops, så det har ikke været problemet, men tak alligevel....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 15:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

manse skrev:
jsh og det har jeg gjort, men jeg er stadig harm over, at en sådan dyr (efter thailandske forhold) computer står af efter 1 år og 3 måneder, og jeg er harm over at når man hele tiden har kendt til problemet med disse fans til afkøling, at man ikke kontakter eventuelle købere. Det er sgu surt:@

Jeg har en gammel lattitude DELL god maskine, som jeg nu har haft i mere end 10 år. Stadig ingen problemer, men den har jo også kostet kassen med alt det jeg har i den, men indtil nu ingen problemer selv med alle de nye store programmer. Ja det er kram, men selvfølgelig også meget dyrt, men hvad er dyrt når man nu har haft den laptop i mere end 10 år....



Det er rigtigt hvis man regner det ud på ca. timer man bruger sådan en maskine så er det ikke dyrt.......har selv en latop der er vel en 5-6 år gammel efterhånden

Claus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
the missing link
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 06:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 22.03.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Er det ikke bare bedre og billigere at købe en hel ny?



Ja det vil jeg sige, Køb en ny nørd

Min PC "EasyNote" er købt hos ElGiganten med 2 års garenti, er den over 2 år gammel er den for gammel til at ofre et stører beløb på *DK*:MU

smid den gamle i skraldespanden nørd


.
The Missing Link
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 06:34



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg har ogsaa en baerbar, det er en Medion........mage til lort skal man sq lede laenge efter, den kan slet ikke taale varmen her i TH...heldigvis betalte jeg kun 2afdrag inden jeg tog til TH........*DR*...............om jeg skammer mig? NEJ.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
the missing link
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 06:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 22.03.09
 Status: Offline

manse skrev:

Jeg har en gammel lattitude DELL god maskine, som jeg nu har haft i mere end 10 år. Stadig ingen problemer, men den har jo også kostet kassen med alt det jeg har i den, men indtil nu ingen problemer selv med alle de nye store programmer. Ja det er kram, men selvfølgelig også meget dyrt, men hvad er dyrt når man nu har haft den laptop i mere end 10 år....



Du må altså undskylde, men er din PC 10 år gammel er der et hav af nye programmer og driver den ikke har kapisitet til at køre.

Skærm opløsningen, Ram størelsen, CPU-en er for lille til nutidens 3D grafik spil.

Hvad opløsning har din printer 300€600 eller mindre ??

Hvor lang tid tager det at åbne office 2007 ???

jeg vil personlig kalde det et problem hvis min PC ikke kan køre Windows nye Medie Center og andre gode nye programmer.


.
The Missing Link
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 07:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

the missing link skrev:
manse skrev:

Jeg har en gammel lattitude DELL god maskine, som jeg nu har haft i mere end 10 år. Stadig ingen problemer, men den har jo også kostet kassen med alt det jeg har i den, men indtil nu ingen problemer selv med alle de nye store programmer. Ja det er kram, men selvfølgelig også meget dyrt, men hvad er dyrt når man nu har haft den laptop i mere end 10 år....



Du må altså undskylde, men er din PC 10 år gammel er der et hav af nye programmer og driver den ikke har kapisitet til at køre.

Skærm opløsningen, Ram størelsen, CPU-en er for lille til nutidens 3D grafik spil.

Hvad opløsning har din printer 300€600 eller mindre ??

Hvor lang tid tager det at åbne office 2007 ???

jeg vil personlig kalde det et problem hvis min PC ikke kan køre Windows nye Medie Center og andre gode nye programmer.


.



Nu kan man jo diskutere det med om ens PC er "stor nok" i en uendelighed , ja hvis man hele tiden vil have de nyeste ting til at køre på en PC,bliver den hurtigt for gammel, især da hvis man snakker spil i 3D genren,der bør man så nok i stedet vælge en stationær PC der er lettere at opgradere end en laptop,hvor du nærmest kun kan opgradere RAM og harddisk......

Der står ingen steder at det nye software er bedre end ældre versioner,tværtimod synes jeg mange gange de bare fylder alt muligt nymodens skrammel på som alm. brugere ikke udnytter ret stor procentdel af......microsoft Word feks.....der kunne de fleste af os nok fint klare os med den indbyggede ...Wordpad

Så skal det være nyt og smart på program siden er PC'en selvfølgelig osse nødt til at kunne klare kravene

kører selv stadig med windows XP og det tilfreds stiller mine behov

Claus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
manse
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 07:28

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Nu var det ikke min latitude der var problemet men bare en sammenligning. Jeg har endnu ikke mødt det propram jeg ikke kan håndtere på denne professionelle latitude D52o, 1,66 ghrtz, 1GB ram,og lidt ekstra ram også, hvor meget husker jeg ikke, med 2 genuine intel (R) T2300, 1.66GHZ,. Skærmen kan klare alle de spil jeg har lyst til. Jeg har endnu aldrig haft problemer, og det passer egentlig ikke for nu er mit batteri ved at stå af, men det er vel normalt efter så mange år. Det har indtil i sidste uge kunne holde mig gående i 4,5 time, så det er vel okay. Jeg ser dansk TV uden problemer så man må vel sige at skærmopløsningen er okay. Jeg laver en masse fotos også uden problemer, ja den klare alt det jeg har behov for, så man behøver vel heller ikke andet. Jeg kan også køre google crome, windows mediacenter og meget mere. Det skal lige siges, at jeg da jeg købte den fik alt det sidste nye i den, og det var dyrt. Jeg tror jeg betalte ca. 40.000.-dkr. dengang med det hele også en printer, men en sådan er jo ikke så dyr. Nå den kan alt det jeg beder den om, så man kan vel ikke forlange mere, og så har den arbejdet hårdt for en i næsten 10 år.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 10:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Hej manse......

Hvis dit batteri er ved at få det dårligt men virker endnu,har kortere levetid end det havde før,kan du smide det i fryseren og lade det fryse helt ned,derved skulle man nulstille batteriets "fyldningsgrad"......
Men er batteriet færdigt allerede hjælper det selvfølgelig ikke....

Batteriet bliver ikke som nyt,men den får dog længere oppetid


Claus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
manse
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 10:12

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Claus

Tak for det. Det virker endnu men kan kun opnå 60%, så jeg vil gøre hvad du siger. Det er jo værd at prøve. Det har trods alt arbejdet i næsten 10 år, men jeg prøver, og mange tak...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
the missing link
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2009 03:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 22.03.09
 Status: Offline

claus31130 skrev:
the missing link skrev:
manse skrev:

Jeg har en gammel lattitude DELL god maskine, som jeg nu har haft i mere end 10 år. Stadig ingen problemer, men den har jo også kostet kassen med alt det jeg har i den, men indtil nu ingen problemer selv med alle de nye store programmer. Ja det er kram, men selvfølgelig også meget dyrt, men hvad er dyrt når man nu har haft den laptop i mere end 10 år....



Du må altså undskylde, men er din PC 10 år gammel er der et hav af nye programmer og driver den ikke har kapisitet til at køre.

Skærm opløsningen, Ram størelsen, CPU-en er for lille til nutidens 3D grafik spil.

Hvad opløsning har din printer 300€600 eller mindre ??

Hvor lang tid tager det at åbne office 2007 ???

jeg vil personlig kalde det et problem hvis min PC ikke kan køre Windows nye Medie Center og andre gode nye programmer.


.



Nu kan man jo diskutere det med om ens PC er "stor nok" i en uendelighed , ja hvis man hele tiden vil have de nyeste ting til at køre på en PC,bliver den hurtigt for gammel, især da hvis man snakker spil i 3D genren,der bør man så nok i stedet vælge en stationær PC der er lettere at opgradere end en laptop,hvor du nærmest kun kan opgradere RAM og harddisk......

Der står ingen steder at det nye software er bedre end ældre versioner,tværtimod synes jeg mange gange de bare fylder alt muligt nymodens skrammel på som alm. brugere ikke udnytter ret stor procentdel af......microsoft Word feks.....der kunne de fleste af os nok fint klare os med den indbyggede ...Wordpad

Så skal det være nyt og smart på program siden er PC'en selvfølgelig osse nødt til at kunne klare kravene

kører selv stadig med windows XP og det tilfreds stiller mine behov


Claus


nu var det en 10 år gammel DELL der mangler eks trødløs, bluetooth, Mikrofon og kamera, USB 2.0, DVD brænder; en lille HD og så videre, problemer som den gamle DELL vist ikke kan håndtere uden at have hjælp fra nyere diviser.

Skal man købe alle disse tillægs diviser for at PCen skal være up-to-date kan man lige så godt købe en ny, prisforskellen vil ikke være alverden.

Jeg gider ikke diskutere om den DELL kan funger godt eller ikke efter datidens krav, Hvis du install Adobe reader en virus, en spy en Office en fotoshop program samt windows 95 er der vist ikke plads til mere på DELLs hukommelse Thumb

men som du mener er kravet ikke stor kan en gammel Comandor 20 have sin plads og fungere godt nørd
The Missing Link
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2009 05:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Jamen vi er slet ikke uenige om at hvis man har en ældre PC,er der selvfølgelig begrænsninger for hvad den kan.........det siger sig selv......
Nymodens programmer,det være sig styre systemer eller deciderede målrettede programmer har en masse features som vi almindeligt dødelige brugere slet ikke udnytter.....
Se bare sådan en ting som mobil telefoner....kan godt være det er mig der er gammeldags.......Jeg har brug for at kunne ringe og modtage opkald på den,samt skrive en sms i ny og næ........resten er noget som producenten af min mobil tlf. mener jeg har brug for,det være sig kamera,musik og video afspiller,diverse spil og alskens programmer,hvor man endda kan hente ny på nettet og installere.......er det noget jeg har brug for for at min mobil tlelefon kan opfylde det basale behov? ......Næ egentligt ikke,men hvis producenterne ikke fandt på noget nyt og smart at prakke os forbrugere på,kunne de jo ikke sælge noget......
Min gamle SVOA bærbare .....den har 1 GB ram , 160 GB HDD , et intel grafik chip med delt hukommelse på op til 128 MB (nej den er ikke god til 3D spil) , en enkelt kerne processor på 1,73 Ghz ....En sådan gammel model kan godt have problemer hvis jeg fylder de allernyeste skrammel programmer i den.....Så jeg holder fast ved min windows XP,da jeg er temmelig sikker på at nyere end det ville "slå den ihjel" .....Skal man absolut gå ud og købe den allernyeste Photoshop CS4 , hvis nu man har en photoshop 7 der kan opfylde de behov man har for billed redigering.....næ ikke efter min mening....
Der er så en anden vinkel som jeg godt vil slå et slag for her....Open Source programmer .......

Open Source, ja for nogle lyder det som et skældord,for andre er det sød musik.....
De fleste af de dyre store programmer fra de "anerkendte" software huse har en pendant på i Open Source miljøet,Microsoft Office har Open Office,Adobe Photoshop har Gimp og sådan kan man blive ved.....Fordelen ved Open Source programmer er at koden er frigivet,så har man som regel ret til at læve ændringer /rette til så det passer til de behov man har....ydermere er open source som regel gratis at hente/bruge.....og de folk der står bag de forskellige programmer laver dem ikke for at tjene kassen på det som de store softwarehuse gør,næ det er fordi det mange gange er en passion for dem at kode deres egne ting og få det til at virke ligeså godt eller bedre end de dyre produkter......

Nå kunne blive ved med at skrive om den slags mange linier endnu....det må vi gemme til en anden debat:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2009 05:42



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Men jeg vil da gerne indsparke (vedr. OpenSource) - min ex. hun ville gerne kunne checke e-mails - så jeg købte hende en slavedårlig computer, installerede fedora Linux, Open Office, mozila firefox, samt evolution som dengang var freeware (idag en del af Novells Linuxportefølje)...

Da hun aldrig havde beskæftiget sig med, endsige siddet ved en, computer før, så faldt det hende på intet tidspunkt svært blot at benytte de programmer hun skulle...

Og jeg var på den anden side tryg i min forvisning om at hun ikke installerede vira, eller trykkede på ting hun ikke skulle...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
17-årig fundet død foran sin computer Nyheder på dansk 2 09-11-2019 15:05
Ny computer i Thailand Computer 28 05-12-2014 06:56
Hold din computer opdateret Computer 7 29-11-2013 09:26
GRATIS TEST: Har de hacket din computer? Computer 6 03-03-2013 11:51
Computer "fryser". Alt det andet 10 15-04-2012 13:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,492,193 Unikke besøg | jQ Blog