Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Bendt Bendtsen kan få fængselsstraf
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2009 03:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

det lader til at Danmark er ved at udvikle sig til en banan republik


Tidligere vicestatsminister Bent Bendtsen kan risikere at få en fængselsstraf.

Som vicestatsminister sendte han ifølge BT nemlig sin chauffør til Fyn for at hente et jagtgevær på sin bopæl, selvom chaufføren ikke havde noget jagttegn.

Ulovligt at overdrage våben
Og det kan altså give fængselsstraf. Det er nemlig ulovligt at overdrage sit våben til en, der ikke har tilladelse til det.

læs merer her http://www.dr.dk/...145207.htm

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2009 06:13



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Mon ikke han har spurgt chaufføren (men glemt at få en edssvoren erklæring) om han havde jagttegn, og chaufføren forstod spørgsmålet som at det drejede sig om at Bent ville vise ham fagtern (en jysk udtale af fagterne) - svarede ja bestemt, og undrede sig hele vejen til Fyn og tilbage over hvad det var for nogen fagter han skulle have lagt mærke til...


:LOL
.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2009 15:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

vi forsætter lige historien om Bendt

Bendtsen erkender brud på våbenlov
24. mar. 2009 14.07 Politik
Den tidligere konservative partiformand Bendt Bendtsen erkender, at han brød våbenlovgivningen, da han i 2007 sendte sin chauffør til Fyn efter et jagtgevær.

- Jeg har i dag rettet henvendelse til Odense Politi og sagt, at jeg drager det fulde ansvar for, at min chauffør har afhentet en våbenkuffert hjemme. Det skulle han ikke have gjort, og det er mit ansvar, siger den nuværende kandidat til sommerens europaparlamentsvalg til Ritzau.

Bad chaufføren tage våbnet med
Indrømmelsen kommer, efter at B.T. i en række artikler har beskrevet sagen, og efter at politiet har sagt, at man vil efterforske forløbet.

læs mere her http://www.dr.dk/...140622.htm

så helt uskyldig er han ikke
.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2009 15:33



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hvis han bliver idoemt ubetinget faengselsstraf, saa gi'r jeg sq en omgang..........*DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2009 17:29



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja - så tager jeg til Nong Khai ?? Men jeg vil nu tro at straffen sagtens kunne gøres betinget, ubetinget tror jeg næppe - og jeg vil tro at han i mest realistiske scenarie får dagbøder, eller en bøde, samme iøvrigt med chaufføren - da ukendskab til loven vel ikke fritager ham for ansvar ??

Men altså jeg synes at det her ligner en svinestreg af de værste - jeg er på ingen måde fan af Bent eller den borgerlige regering i Danmark, men jeg synes at politik skal føres rent, og ikke ved at grave snavs frem om hinanden... Det er en af de ting der er med til at give mig politikerlede...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2009 02:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Joos38

hvis man ikke må grave snavs frem, mener du så at det er ok at vores kære politiker ter sig som tyskerer ved tag selv bordret

chaufføren skal da også straffes hvis han har begået noget ulovlig.

nu er der gået hul på bylden så her er dagens Bendt

Bendt Bendtsen lånte biler til ferieture

Tidligere vice-statsminister Bendt Bendtsen mistænkt i ny sag. Lånte gratis feriebiler hos folkevogn-importør, der samtidig fik lov til at levere ministerbil

24. marts 2009, 23:01 Af Lars Fogt og Andreas Karker

Tidligere vice-statsminister Bendt Bendtsen (K) bestilte en VW Phaeton som ministerbil hos Danmarks største bilimportør, der samtidig lod den konservative låne den konservative toppolitker dyre biler til private ferieture.

Bendt Bendtsen måtte i går indrømme sagen overfor Skat, efter at B.T. mandag forholdt Bendt Bendtsen oplysningen uden at få svar. I går gik den konservative toppolitiker til bekendelse til Ritzau:

læs merer her http://www.bt.dk/.../90324018/

ø
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2009 04:39



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Korruption som i sagen med lånebiler - det skal afsløres med jesustyperne på forsiden - fint nok, men...

At sende en chauffør afsted efter et jagtgevær... helt ærligt... det er T Å B E L I G T at sende ud i medierne, og tjener kun eet eneste mål, nemlig karaktermord på manden, samt forringe hans muligheder for et topjob i udlandet... Det har intet reelt politisk sigte, andet end at svine manden til...

Jagtgeværet blev hentet og afleveret - HVIS chaufføren havde brugt det i kriminalitet, eller havde lånt det ud til sine rockervenner eller nowed - så var det anderledes - men for pokker - han har vel hentet det, lagt det i bagagerummet og afleveret det - jeg har SÅ svært ved at se det dybt kriminelle...

Og det har i hvert fald meget lidt at gøre med Bents politiske evner - lån af feriebiler, det stinker af korruption, og DET fortæller noget om Bents evne politisk, og som politiker...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
the missing link
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2009 04:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 22.03.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
Korruption som i sagen med lånebiler - det skal afsløres med jesustyperne på forsiden - fint nok, men...

At sende en chauffør afsted efter et jagtgevær... helt ærligt... det er T Å B E L I G T at sende ud i medierne, og tjener kun eet eneste mål, nemlig karaktermord på manden, samt forringe hans muligheder for et topjob i udlandet... Det har intet reelt politisk sigte, andet end at svine manden til...

Jagtgeværet blev hentet og afleveret - HVIS chaufføren havde brugt det i kriminalitet, eller havde lånt det ud til sine rockervenner eller nowed - så var det anderledes - men for pokker - han har vel hentet det, lagt det i bagagerummet og afleveret det - jeg har SÅ svært ved at se det dybt kriminelle...

Og det har i hvert fald meget lidt at gøre med Bents politiske evner - lån af feriebiler, det stinker af korruption, og DET fortæller noget om Bents evne politisk, og som politiker...




.




Danske politiker er ikke ansvarlige for deres handlinger, se bare Birgit Rønn fortielsen om visa til Danmark, der sker dem ikke en skid.

Erik Nine Hansen fik en rigsret-sag på nakken hvorfor fik Birgit Rønn ikke det ????


.
The Missing Link
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2009 05:29



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Forskellen på Erik Ninn og Birthe Rønn er at Erik Ninn beordrede tamilernes sagsbehandling syltet, Birthe Rønn var i bedste fald fejlinformeret fra sit ministerium, eller blot ikke godt nok inde i sagsbehandlingen (som hun overtog)...

Men under alle omstændigheder - Erik Ninn var skyldig - Birthe Rønn var sjusket, det er 2 forskellige ting... Også som politiker skal det være muligt at begå fejl, endda meget grove fejl, uden at det skal føre til fyring og retsforfølgelse - ellers ender vi op med et folketing fyldt til randen af levebrødspolitikere, der ikke tør træffe beslutninger,i stedet for passionerede politikere der tror på at det er for LANDETS bedste det de gør (uanset vi som vælgere er enige eller ej, men sådan er det jo også med fodboldens landstrænere)...




..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2009 06:41



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
I fodbold hedder det, gå efter bolden ikke efter manden. I børnehaven ( folketinget ) hedder det, gå efter manden ikke efter bolden.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 01:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

og her er dagens Bendt

Bendtsen: Jeg har begået en dumhed

De konservatives tidligere økonomi- og erhvervsminister, Bendt Bendtsen, erkender, at han begik en "dumhed" ved to gange - i 2003 og 2006 - at låne biler hos en bilforhandler til at køre til Frankrig på privat ferie.

Bilforhandlere, SMC, stod kort tid efter for leveringen af Bendt Bendtsens ministerbil, en VW Sharan.

Ingen sammenblanding
Bendt Bendtsen siger til DR Nyheder, at han er rasende over, at de to ting blandes sammen.

læs mere her http://www.dr.dk/...214001.htm

ja stakles Bendt han bliver da også forfuldt bare fordi han rager lidt til sig
i mine øjne er han levebrøds politiker og på line med de såkaldte politiker i Thaksins periode

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 07:44



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
Ingen sammenblanding
Bendt Bendtsen siger til DR Nyheder, at han er rasende over, at de to ting blandes sammen.


Jeg ville være voldsomt skuffet over mandens evner hvis ikke han var rasende over at det bliver blandet sammen, for så er det jo korruption, og det er jo sjældent populært i Danmark, så nok ingen tvivl om at Bent helst så at det ikke blev blandet sammen... Jeg vil tro at Bent (som politimand) kunne have forudset denne udvikling, hvis han havde brugt 10-12 minutter til at tænke det igennem INDEN han bestilte ministerbilen...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 11:12

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg vil ikke her fortælle hvad jeg fik tilbudt af slige ting, da jeg var ansat i etaten, men det var ikke så lidt, så det fungere udmærket i det danske systemSad(
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 11:25



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg er sgu da oz ansat i staten, og jeg får da aldrig tilbudt nogle frynsegoder, det største jeg har fået er et julekort med et ønske om en god jul til mig og min familie.rasende



Og det får vi heller ikke mere, man skal jo spare
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 11:28

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

haha du må skifte job da kære ven, for jeg blev tilbudt udbygning af sommerhus, opfyldning af fryser og det er kun småting hahaved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 11:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Jsh
jamen nu er der jo forskel på dig og så dem i toppen
SÅ du burde være glad for de ville ofre et par frimærker på et julekort til dig.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 12:34



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja ok bamse der er du inde på noget af det rigtige, kan hør på dig du er lidt misundelig de har ofret lidt på mig *DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 13:31



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

bamsen skrev:
Jsh
jamen nu er der jo forskel på dig og så dem i toppen
SÅ du burde være glad for de ville ofre et par frimærker på et julekort til dig.

bamsen


Skatteyderbetalt Shock



.
(og så lige et meget velkommen til bamsen fra en hemmelig fan)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 13:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Jsh

ja jeg får ikke nogen julekort eller føsdags kort Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 14:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Der er sgu mere kød på ham bent.

Bendtsen fik tilskud til huslejen
Nu er lavinen sat i gang. Det seneste nye i Bendtsen-sagen er, at han har fået rabat på sin husleje i seks år.

Rabat på en BMW motorcykel, lån af feriebiler og nu også nedsat husleje på den lejlighed, som Bendt Bendtsen overnattede i, da han var minister.
Sagerne mod den tidligere økonomi- og erhvervsminister Bendt Bendtsen hober sig op.
B.T. skriver i dag, at Bendt Bendtsen i 2002 fik frit valg mellem tre lejligheder fra selskabet Jeudan. Han valgte en lejlighed på 70 kvadratmeter på Sønder Fasanvej 66 på Frederiksberg til godt 5.000 kr. om måneden.
Men Jeudan satte et nyt køkken og bad i lejligheden, inden Bendtsen flyttede ind, dog uden at lade ministeren betale merudgiften på 3.000 kr. om måneden, som andre beboere i opgangen skulle betale for nyistandsatte lejemål.
Det betød, at Bendtsen fik en huslejerabat svarende til 200.000 kr. på de seks år han boede i lejligheden
"Denne udeladelse betød jo, at det var de øvrige lejere, der kom til at bære omkostningerne ved renoveringen," siger Eva Kistrup, der senere blev formand for beboerne, da de købte ejendommen og omdannede den til en andelsboligforening.

http://nyheder.dk...d=15395177

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Nu falder hammeren i ferieparadis: Rygning kan ende med fængselsstraf Nyheder på dansk 5 08-02-2018 15:48
To turister risikerer fængselsstraf i Thailand: Viste røv foran historisk tempel Nyheder på dansk 3 13-12-2017 18:33
vores ven Bendt Nyheder på dansk 2 09-04-2009 08:37

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,518,053 Unikke besøg | jQ Blog